Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2010 20:34 - Да запълним дупката?
Автор: rummi Категория: Други   
Прочетен: 2707 Коментари: 10 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Теле-то като източник на вдъхновение равно няма. Включа за компания, чуя една реплика само и хоп - музата ме полазила като бълхица кучешка козинка.

Днес вълшебното ключе, което отключи катинарчето на вдъхновението ми беше пуснато по повод на пенсионната реформа и парите за здравеопазване.

Какво представлявам аз? Дотук за почти 50 години живот все имам някаква там представа за собствения си образ - къде като самооценка, къде събран от немалобройната чета семейна, професионална, приятелска и так далее. Пред погледа ми се е оформила вече някаква картинка - не като да е шедьовър или световна класика, но пък и не е като да е за изхвърляне. Хвърлена в употреба, без да стигам до 100 % КПД, и фира кой знае колко не давам.

Да, ама така си мисля аз. А тези, дето ми кроят шапката, друго мислят.

Чух по тв-то, значи, че било решено парите, които внасяме за здравеопазване, да се ползвали за здравеопазване. Представяте ли си? Един вид, внасяйки за ЗО, аз всъщност просто внасям, за да има(т) там някъде за нещо си.

Същият принцип важи и за пенсионните ми осигуровки, както се оказва. Аз плащам днес, но не за да получавам утре. Защото моите пари още днес ще покрият някакви липси, някакви дефицити, ще бъдат употребени без забавяне и единственото сигурно е, че вдругиден пак няма да има - само че нямането ще да е по-голямо от днес и утре.

Значи, има нещо постоянно и непроменливо, на което да се опра и да получа най-после чувство за сигурност и спокойствие - че дефицит е имало, има и ще има.

Подочух нещичко и за мерките, предвидени за "справяне" с въпроса. Те най-общо казано включват:

- пенсионните вноски да се вдигнат. Един вид, ние пари нямаме, затова вие дайте. А ние пари имаме ли, че да дадем, това никой не пита.

- пенсионната възраст да се вдигне. Все едно с колко. Лошо няма, но кога, ако смея да попитам, ще дойде ред на младите хора да започнат работа при това положение? И най-вече, при статистиките за ранна смъртност в страната, каква част от работещите ще достигнат реално възрастта за пенсия?

Така погледнато, очевидно моят образ в очите на взимащите подобни решения е на проста статистическа единица, от която се очакват две неща:

Първо, да запълни с колкото там може пари дупката в бюджета.
Второ, след това най-културно да запълни една друга дупка, та да не се налага да правят разходи за пансионерка там някаква.

Един вид, те правят дупките, ние ги запълваме. Е не сме ли велика нация?



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Май, май. . . . някакви сме, ама ка...
01.11.2010 21:31
Май, май.... някакви сме, ама какви, то понякога на човек да му се отще да казва...
цитирай
2. rummi - bizcocho, и на мен все по-рядко ми се говори
01.11.2010 21:35
вярно, че дума дупка не прави, ама мога ли да съм сигурна в тази дупкогенерираща атмосфера :-)))
цитирай
3. kostadin - Разбира се, че можеш да си напълно ...
04.11.2010 22:33
Разбира се ,че можеш да си напълно сигурна!
цитирай
4. rummi - kostadin, благодаря за доверието
06.11.2010 14:35
в умението ми да бъда сигурна :-)
цитирай
5. furiika - Най-използваните части на нашето законодателство - това са неговите дупки.
18.11.2010 11:37
:)))))))))
цитирай
6. kolchakova - Мънинко противоречие, което ти посочвам, за да ти олекне
30.11.2010 15:26
- ........ но кога, ако смея да попитам, ще дойде ред на младите хора да започнат работа при това положение? И най-вече, при статистиките за ранна смъртност в страната, каква част от работещите ще достигнат реално възрастта за пенсия?

Много ясно кога! ...
Вот тогда они будут крутить нашу швейную машинку. (К. Чуковский)
цитирай
7. rummi - Ани, щом съм го докарала до малко противоречие -
30.11.2010 22:46
значи еволюирам :-))).

цитирай
8. zahariada - Поздравления!
01.12.2010 16:08
Много хубаво четиво. Оптимистично. Най-лошото е, че никой не говори дали ще има редуцирана пенсия при навършване на годините. Или ще получи социална такава. Е, защо да пълним такава дупка в пясъка? Тези хора трябва да бъдат заровени в дупки в земята с главата надолу за да не прихващат никаква енергия, от никъде! Поздрави!
цитирай
9. rummi - zahariada, много неизвестни по тази важна тема,
01.12.2010 17:38
и много незаинтересованост от страна на засегнатите. сигурно не виждат смисъл...

поздрави!
цитирай
10. zahariada - Така е!
01.12.2010 20:58
Това е най-лошото. Всеки оцелява по единично. А, после казва, държавата ме прецаква. това е реалността, за съжаление.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rummi
Категория: Други
Прочетен: 826887
Постинги: 203
Коментари: 1459
Гласове: 13758