Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2008 20:48 - In Memoriam
Автор: rummi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2985 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 14.05.2009 23:47


Парадокс е, че погребват живия

и оставят мъртъвци да крачат

по Земята.


Или не?


Или към небето

политат живите

а тези - пръст

от пръстта -

остават близо

до земята.

 

 

 

 

Парадокс

Константин Павлов


Темата е за себеподобните.

Ако нямахме себеподобни,
трябва да си създадем себеподобни.

Една амеба,
една гигантска амеба
всеки ден
със свръхусилия
скъсява разстоянието между мен и себе си.
Мърда лъжекрачката си,
разтяга лъжеусмивчицата си.

Някога все пак ще ме достигне.

Вцепенен от нейната настойчивост,
сигурно ще се отдам.
(Както се отдаваме на сън
или в пиянство -
равни дози сладост и омраза.)

Този разговор не е себенаказателен.
(Ще се убия,
ако заприличам на свиня,
която
се къпе в локвата от собствените си сълзи
и намира особено удоволствие.)

Амебата
усеща разликата между мен и себе си.
Докато бъда този, който съм,
ще бъда еталон на нейната самотност.

В оня миг,
когато ме достигне,
тя ще се превърне в идеален
кротък
и трагичен кръг.
Дълго време ще блещукам в нея
като собствена материя.

И когато запълзим отново,
аз ще бъда може би едното
лъжекраче,
лъжеръче
или лъжеусмивчица.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. belisima777 - Прочетох го сега едва след смъртта ...
30.09.2008 20:52
Прочетох го сега едва след смъртта му. Не ми напасна поезията му, а казват че е един от най-великите. Аз обаче не харесах стиховете му. Оцених ги, но не ги харесах, грубички ми идват, съжалявам:(
Вечна му памет!
цитирай
2. rummi - истината може да говори
30.09.2008 20:56
по всякакъв начин.

за да почитаме някого, не трябва непременно да го харесваме, мисля.

цитирай
3. анонимен - Rummi,
02.10.2008 13:54
pri Vmir pitashe za koi № obubki nosia , 45 , no ako shte mi kupuvash zimni, she veshe si nablijava studa, neka da sa 46 . Predvaritelno ti blagodaria mila , ne sam pritentsiozen za tsviat, no za predpochitane e da sa cherni !
цитирай
4. rummi - анонимен, :-)
02.10.2008 14:06
благодаря за бързия отговор.

цитирай
5. bovari - "...към небето политат живите"
03.10.2008 19:33

цитирай
6. rummi - знаеш ли, bovari ,
03.10.2008 23:27
те сигурно просто живеят там през цялото време.

срам ме е , че в момента не мога да се сетя за името на един съвременен български поет, даваха филм за него по телевизията, и не мога да забравя думите му: "Аз не толкова писах поезия, колкото живях поезия."

P.S. Сетих се - Радко Радков :-)
цитирай
7. strianakiev - С едно уточнение...
04.10.2008 20:10
На земята винаги остават само мъртвите..Нека да не се заблуждаваме, че сме живи..Истинския живот ни предстои но за да го постигнем е необходимо да минем през страданията и надеждите на този.
цитирай
8. rummi - благодаря за уточнението, @strianakiev
04.10.2008 20:24
звучи интересно и бих прочела повече по темата.

а последният Ви постинг за смеха си го отпечатах на хартия, за да мога да го прочета по-внимателно. въпреки че все още не разбирам защо и какво ме впечатли :-)

освен, че обичам да се смея - но това не е обяснение.
цитирай
9. ivesa - Слава Богу не съм присъствала на такова погребение
05.10.2008 13:40
Не е само парадокс да се погребват живите,то си е нечовешко престъпление.
Към небето могат да политат само живите -неумъртвилите душите си.Другите просто вегетират близо до Земята.
Поздрави!
цитирай
10. rummi - ivesa, чист късмет си е това твоето :-))))))))
06.10.2008 12:40
това по-горе го написах като един въпрос (към себе си) за това какво е живот, какво е смърт.
цитирай
11. ivesa - rummi,дано си намерила отговор...
06.10.2008 19:24
на въпроса към себе си.А за моя късмет не знам,може и да си права.
Поздрави!
цитирай
12. rummi - ivesa, има въпроси
06.10.2008 22:12
които може би са ценни повече като въпроси - да си ги задаваме и да намираме различни отговори, защото истината е понятие широко и включва в себе си истините на много хора.

цитирай
13. strianakiev - Смейте се...и то от сърце..
08.10.2008 18:10
Най-лошо е когато се вземаме на сериозно...Живота си е умение да се наслаждаваме на всеки миг и да не си пречим един на друг...
цитирай
14. rummi - не знам, strianakiev
08.10.2008 18:29
отдавна съм наясно, че ухилената ми физиономия прави изключително лошо впечатление. наскоро даже разбрах, че понеже все пускам шегички, на работното ми място не ме вземат насериозно.

като се замисля, има и плюсове. по улицата често ми се усмихват напълно непознати. деца понякога ми подаряват ценни предмети (изваден от собствената ти уста почти цял бонбон е ценен предмет, нали?)

така че докато някои продължават да пеят, аз ще продължавам да се усмихвам и да се смея. явно такава ми е природата, а от нея няма как и къде да избягам.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rummi
Категория: Други
Прочетен: 831800
Постинги: 203
Коментари: 1459
Гласове: 13758