Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2008 12:59 - Време за поезия
Автор: rummi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1983 Коментари: 12 Гласове:
0



Закусвал ли си някога със птица на прозореца, човече,

Или на пейка с просяк?

 

Беседвал ли си със затворник, осъден за убийство

За стойността на свободата, човешкия живот и Бога?

 

Дали си получавал заем – три стотинки – отпуснат

От вкопчените кални пръсти на клошар?

 

И случвало ли ти се е така, случайно, да се спреш

В прегръдките на циганка гледачка за утеха?

 

***

 

Остават дни броени до края на една година още,

И не че питам – даровете си броя, с които да прекрача Прага.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. amrita - Много
28.12.2008 13:11
истински въпроси задаваш. (не че питаш, но аз им отговорих) Бях ги забравила в равносметката
....
И дали от старец грохнал, с треперещи ръце
си купувал цвете свежо за усмивка?!

И помниш ли една врата отворена,
не мина ли през нея и не се ли почуства у дома,
в оная стая непозната?

А дали не ти се случи и това, да замълчиш,
защото знаеше, че думите са ти подострени.

Не ти ли се случи и в една неделя
да поплачеш на непозната бабичка в скута,
там пред иконата на Богородица.

Благодаря ти, Руми!
цитирай
2. rummi - :-) amrita,
28.12.2008 13:32
365 дни уж не са колко, но започне ли преброяването се оказват колкото цял живот, а понякога - колкото няколко живота наведнъж.

..."А дали не ти се случи и това, да замълчиш," - случва ми се, и още как :-)
цитирай
3. krassko - Последния път когато ми гледа циганка
28.12.2008 14:19
Каза "Дай едно левче да ти кажа бъдещето"
После каза:"Дай още едно"
А накрая понеже видя, че държа цяла пачка от левчета неистово повтаряше :"Давай, давай давай!"

И съм закусвал с ....мече. Дойде при мен в гората и сладко ми опапа храната. По толямото му братче стоеше на две крачки, а мецаната не я видях, но знаех, че е наблизо и гледа какво правя. :)))
След седмица ги срещнах пак през ноща, беше тъмно като в рог, нямаше луна и ги чух как идват, даже ги подуших защото имат специфична миризма. И тогава пробягах 800 метра за рекордно време, което си е пълна глупост защото мечките бягат два пъти по бързо от хората. А после дойде един ЗИЛ и ...мечката с мечетата чакаха на пътя. И малкото мече пак ми изяде храната, моята и на шофьора. А мечката и по голямото мече стояха на 5 крачки от нас и гледаха как малкото си похапва.
А ти, птиче на прозореца. Я да те заведа в гората да опознаеш природата.
цитирай
4. rummi - :-) krassko,
28.12.2008 14:47
на мене циганка не ми е гледала. поне не за пари. винаги предлагам бартер - те да ми кажат моето бъдеще, а аз - тяхното :-)))

закуска с мече е неповторимо преживяване. благодаря за споделеното преживяване и за поканата да хвана горите :-))) не знам, мисля, че и градската джунгла има нужда от население, а моя вид по-често се среща по такива места...

това за мечето ще го прочета пак. 10х за коментара.

цитирай
5. mathilda - много ми хареса :)
28.12.2008 15:18
усмихната нова година :)
цитирай
6. rummi - зарадва ме, mathilda :-)
28.12.2008 15:36
твърдо поемам ангажимента и през новата година да не спирам да се усмихвам - това го мога. защото да се живее е и доста весело :-)
цитирай
7. krotalka - Много щастие и късмет!
28.12.2008 16:03
Да си жива и здрава! Нека това те съпътства през идващата Нова Година!
цитирай
8. krassko - rummi - зарадва ме, mathilda :-)
28.12.2008 16:22
И мене ме радва, не само тебе. Развеселява ме:)))
цитирай
9. rummi - благодаря, krotalka :-)
28.12.2008 23:29
дано!
цитирай
10. rummi - krassko, времето е подходящо
28.12.2008 23:54
за развеселяване. с повод или без :-)))))
цитирай
11. vmir - Добри въпроси, Руми!
29.12.2008 01:44
Лека нощ!
цитирай
12. rummi - Благодаря, vmir!
29.12.2008 02:00
Въпросникът ми всъщност и по-дълъг, но или ще го оставя в този му вид, или ще го постна на части. Видя ми се много подтискащ като за пред Нова година, но няма как - влязох в Сатурнова дупка.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rummi
Категория: Други
Прочетен: 831709
Постинги: 203
Коментари: 1459
Гласове: 13758