Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2009 22:33 - От блог в блог
Автор: rummi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2854 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 27.01.2009 17:49


В другото си блогче написах нещо, което бих искала да представя тук. Казва се

Богатство

В къщи имам съкровище.

Една малка книжка, написана за деца. Познавам поетесата отскоро, предимно като автор на стихове за възрастни – въздействащи, парадоксални, неочаквани, търсещи дълбоките и вечните въпроси и отговори на силната и уязвима душа, която се изкачва и слиза по стълбата на живота, чувствата, прозренията, миналото, настоящето и бъдещето - предпазливо и бавно, но с непоколебимата увереност на непоклатимата жена-опора. 

(Тук може би е намясто да цитирам добре известната фраза: „Мама знае всичко!”. Като майка-многознайка ще споделя: всички са убедени, че мама знае всичко и само мама знае, че нищичко не знае, но има смелост да научи. С вяра.)

Тя, поетесата, е тази, която е пристан и в нея се разбиват хиляди вълни, която целуват хиляди вълни, която дарява с нежност и обич и настръхналата солена враждебност, и ласкавата солена пяна живот.

Не помня как и кога точно се състоя срещата ми със Стоянка Грудова,

http://troha.blog.bg/

Но за Коледа 2008 година получих подарък: „Молитвениче”, стихотворения за деца, Издателска къща „Знаци”-Бургас, 2007 г. Детето в мен получи подарък.

Узнах, че това не е първата книга за деца на поетесата. Първата, „Ангелче братче” е от 2000 година.

Още преди да прочета тази информация аз вече бях избрала да представя стихотворението със същото име от страница 8 на „Молитваничето”.

Ето го:

АНГЕЛЧЕ БРАТЧЕ

-Ангелче, ангелче, миличко братче,
Кой те изпрати над мойто креватче?
В тъмната стая над мен засияло,
Сякаш от слънцето си долетяло.

-Да, мое миличко, малко човече,
Ида при тебе от много далече
Там, Господ Бог където живее,
Там светлината не спира да грее.

Той ме изпрати и Той ме упъти,
Докато спиш, да огрявам съня ти.
Докато бродиш в небесната бездна,
Аз да те водя в пътеката звездна.

Един свят, където ангелите ни са братя. Свят, в който Бог се грижи за нас. Свят, където „светлината не спира да грее”. А пътеките, по които вървим, са от звезди...

Вярата, Надеждата, Любовта, родени от София, Премъдростта Божия. Простите стари истини, проверени от живота, разказани по човешки. 

И в днешния ден, точно както вчера и утре, хората си остават хора, изтъкани от мечти, жадни за вълшебства, обичащи. Носим в себе си красота и богатство, и дълг наш е да научим себе си и децата си на езика, който ги изразява. 

Днешният ден се нуждае от истинските стойности, предадени чрез искрени послания от хората – носители на стойност с простия език, на който говорят децата и истински посветените в същността на живота.

Вярвам, че Стоянка Грудова - http://troha.blog.bg/ - е една от тях.


Годишните литературни награди „Пегас” за 2007 и 2008 година бяха връчени в Бургас. Наградата за проза за 2007 година – плакет „Петко Росен” получи Добрина Топалова за книгата си „Явлението Петя Дубарова”, а плакетът „Христо Фотев” за поезия бе връчен на Стоянка Грудова за „Молитвениче. Стихове за деца”.http://www.burgasinfo.com/show_news.php?id=16770




Тагове:   блог,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Четя нейните стихове тук и я харе...
27.01.2009 21:23
Четя нейните стихове тук и я харесвам:)Не мога всеки ден да влизам навсякъде,но отскачам и там.Толкова много поети следя,че...толкова много нощи осъмвам:)))))))
цитирай
2. rummi - bizcocho,
27.01.2009 21:29
поезията си остава като че ли най-добрият начин минимално количество думи да се насити с максимално количество емоция и размисъл.

кратко, а се чете бавно :-) и дава свобода на четящия за интерпретация.


цитирай
3. bizcocho - По лесно ми е да прочета много нав...
27.01.2009 21:46
По лесно ми е да прочета много навътре зад редовете във стих,отколкото да нося мисълта си с час над един дълъг разказ,който току измени сюжета си:))Предпочитам, когато четя нещо,да го чета наистина:))Поезията си ми е стихията :)Макар че...аз не чета само поезия:))
цитирай
4. rummi - :-) аз може би най-рядко чета поезия,
27.01.2009 22:33
или така ми се струва. иначе, случвало ми се е и към романи да посягам :-)))))))
цитирай
5. krassko - Браво на теб:)
29.01.2009 18:36
Добре е някой да ги казва и тези неща, защото аз се ограничавам само с виртуалния свят.
Радвам се че и тебе те прикоткахме и влезе и ти в "кокошарника" :) Продължавай смело, но и разказчетата ти ми липсват.
Поздрави~
цитирай
6. rummi - krassko, аз вече реших
29.01.2009 20:41
в новия си блог да пиша за книги, предимно детски, както и за съвременни. сега ми остава да намеря малко свободно време да изтрия оттам другите постинги и малко да подобря качеството на снимките.

а тук ще си пиша разказчета.

благодаря и поздрави!

цитирай
7. troha - Мила Руми, още веднъж ти благодаря!
31.01.2009 08:24
И нека работата, с която си се заела, да ти носи удовлетворение и радост. Знаеш как е днес с оперативната критика. Макар че тук не се прави точно такава, защото не това е целта. Но една доброжелателна рецензия е винаги добре дошла за автора. Привет!Чакаме и твоите творби!
цитирай
8. rummi - troha, аз се радвам, когато чета
01.02.2009 10:35
детска литература. другото радващо ме явление са съвременните автори, особено българските, защото те пренасят духа на времето към бъдещето. а каквото и да говорим, живеем в интересни времена, на красива земя и сред ценни хора.

сто на сто ще напиша и аз нещо. макар че съм, обратно на чукчето, читател, а не писател :-)
цитирай
9. krassko - Е, ХАЙДЕ ДЕ ! ОТ КОГА ЧАКАМ РАЗКАЗЧЕ.
03.02.2009 12:05
КЪСИЧКО ЕДНО ТАКОВА - ПРИЯТНО ЗА ЧЕТЕНЕ :))))))))
цитирай
10. rummi - krassko, чакането калява духа!
03.02.2009 21:14
работата е там, че бях написала дълго, но ти искаш късо и го пуснах на 90 градуса - да се свие.

като изсъхне, пускам :-)))
цитирай
11. compassion - Като слепец се лутам из блога
12.02.2009 12:07
когато имам време и току попадна на нещо много интересно за мен. Благодаря, че пишеш за Стоянка Грудева! Тя ми е любимата поетеса в блога. Много мъдрост има в стиховете й.
А сега ще продължа за се ровя тук. Винаги намирам нещичко при теб.
поздрав, Руми
цитирай
12. rummi - благодаря, compassion :-)
12.02.2009 12:34
щедра си към мен :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rummi
Категория: Други
Прочетен: 826993
Постинги: 203
Коментари: 1459
Гласове: 13758